maltepe escort bayan tuzla escort bayan ensest porno rus porno xnxx porno hikaye rus porno kuşadası escort bayan denizli escort bayan bodrum escort bayan canlı casino
Tarık Akan’ı ‘Yol’ Filmiyle Andılar

Tarık Akan’ı ‘Yol’ Filmiyle Andılar

Bingöllü sinemaseverler usta oyuncu Tarık Akan’ın ölüm yıl dönümünde senaryosu Yılmaz Güney tarafından yazılan ve çekimlerinin bir kısmının Bingöl’de yapıldığı Yol filminden kareler paylaştı.

Tarık Akan’ı ‘Yol’ Filmiyle Andılar
Tarık Akan’ı ‘Yol’ Filmiyle Andılar Mustafa TUNÇ
Bu içerik 248 kez okundu.

Usta oyuncu Tarık Akan’ın ölümünün 4. Yılında sevenleri tarafından mezarı başında anıldı. Korona virüs salgını nedeniyle mezarı başında düzenlenen törene ailesi ve sevenleri katıldı. Usta oyuncunun birçok hayranı sosyal medya üzerinden paylaşımlarda bulunurken, Bingöllü sinemaseverler senaryosu Yılmaz Güney tarafından yazılan ve çekimlerinin bir kısmının Bingöl’de yapıldığı Yol filminden kareler paylaştı.

Yol filminde yönetmen yardımcılığı yapan senarist ve yönetmen Ahmet Soner, Yol filminin öyküsünü anlattığı yazısında Bingöl ile ilgili kısımları şu sözlerle anlatıyor:

Filme Bingöl’den başlayacaktık. Bingöl’e yirmi kilometre uzaklıktaki Yolçatı’da Kayakevi’ne yerleştik. Ekip yirmi iki kişiydi. 6 Mart 1981 Cuma günü Karlıova’da çekime başladık. Karayolunun iki yanında iki metre yüksekliğinde kar vardı. Tarık Akan’ın bir atla köye giderken fırtınaya yakalanması ve donma tehlikesiyle karşılaşması bölümünü çekiyorduk. Sürekli kar yağmadığı için kendimiz yapmak zorundaydık. Bu yüzden akşamları Kayakevi’nde strafor tabakalarını rendeleyip çuvallara dolduruyorduk. Doğanın beyazlığı herkesin gözlerini etkilemiş, ekip kızarmış gözlerle çalışmak zorunda kalmıştı. Sabah uyandığımızda Kayakevi’nin sularını donmuş buluyorduk. Diş fırçamızı ve havlumuzu alıp Elazığ-Bingöl karayolunun öbür yakasındaki Yolçatı köyünün çeşmesine gidiyorduk. Köylüler kendilerini “Köyün Muhtarı”, “Köyün Öğretmeni”, “Köyün Bekçisi” gibi sıfatlarla tanıtıyorlardı. Biz de kendimizi “Köyün Kameramanı”, “Köyün Senaristi”, “Köyün Rejisörü” ve “Köyün Aktörü” diye tanımlar olmuştuk.

Sancak kasabasında nalbant dükkânı ile sağlık ocağı sahnelerini çektik. Ulaşımı sağlamak en büyük sorundu, önümüzde dozer olmadan hiçbir yere gidemez olmuştuk. Atın öldüğü sahne herkesi çok yordu ve üzdü. Veterinerin şırınga ettiği ilaç, hayvanı bir türlü bayıltamıyordu. Bir doz verildi, at bana mısın demiyordu. Rol gereği Tarık Akan, tabancasını çekip atın başına ateş etmeliydi. On gündür atla haşır neşir olan Tarık buna yanaşmadı. Köylülerden biri Tarık’ın kılığına bürünüp ata kurşun sıktı, at oralı değil, kişneyerek şaha kalkıyordu. Köylü bütün kurşunları boşalttı, at başını kaldırıp bize bakıyor, bir türlü ölmüyordu. Herkes berbat durumdaydı. Set teknisyenlerinden biri bıçağı çekip hayvanın boğazını kesmese, bu işkence ne kadar sürecekti kim bilir?

19 Mart’ta Palu’dan trenle Genç’e gidiyoruz. O kadar çok tünel var ki, kırık camlardan içeri giren duman sayesinde neredeyse boğulmak üzereyiz. Filmin en zor bölümü olan karlı sahneleri bitiriyoruz sonunda.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
‘Kadına Şiddetle Mücadele’ Semineri
‘Kadına Şiddetle Mücadele’ Semineri
FKA Destek Başvuruları 30 Ekim’de Son Bulacak
FKA Destek Başvuruları 30 Ekim’de Son Bulacak
izmit escort