maltepe escort bayan tuzla escort bayan ensest porno rus porno xnxx porno hikaye rus porno kuşadası escort bayan denizli escort bayan bodrum escort bayan canlı casino
“Sağlıklı bir yaşam için harekete geçin”

“Sağlıklı bir yaşam için harekete geçin”

Halk Sağlığı Müdürü Dr. Vedat Söyiler, sağlıklı bir yaşam için hareket edilmesi gerektiğini ifade ederek, harekete geçilmesi çağrısında bulundu.

“Sağlıklı bir yaşam için harekete geçin”
“Sağlıklı bir yaşam için harekete geçin”
Bu içerik 4625 kez okundu.

Halk Sağlığı Müdürü Dr. Söyiler, “10 Mayıs Sağlık İçin Hareket Günü” münasebetiyle yazılı bir açıklamada bulundu.

Araştırmaların Türkiye genelinde bireylerin yüzde 71,9’u düzenli fiziksel aktivite yapmadığını gösterdiğini dile getiren Söyiler, “Yine 6-18 yaş grubu bireylerin % 22,5’inde kilo problemi olduğunu göstermektedir. (%8,2’si obez/şişman, %14,3’ü kilolu) Kronik hastalıkların ortak risk faktörlerinden birisi olan fiziksel hareketsizlik, dünya genelinde ölüme neden olan risk faktörleri sıralamasında dördüncü sırada yer almaktadır” dedi.

 

Hareketsiz yaşamın sadece Türkiye’yi değil, bütün insanlığı tehdit eden önemli bir sağlık problemi olduğuna dikkat çeken Söyiler, “Hareketsiz yaşam; kalp-damar hastalıkları, diyabet, bazı kanser türleri, hipertansiyon ve kas-iskelet sistemi hastalıklarının temel nedenleri arasındadır. Bu hastalıklardan korunmanın en önemli yolu fiziksel aktiviteyi yaşamımızın bir parçası haline getirmektir. Fiziksel aktivite, kadın-erkek, her yaştaki bireye sağladığı, fiziksel, sosyal, zihinsel ve ruhsal yararlar açısından hayati önemdedir. Bu nedenle toplumumuzda hareketli yaşam kültürünü yerleştirmeyi öncelikli hedeflerimiz arasında görmekteyiz. Yetişkinler için haftanın 5 günü en az 30 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılması sağlığı korunması, kalp-damar hastalıkları, diyabet, kolon ve meme kanseri riskini azaltmak için gereklidir. Orta şiddette fiziksel aktivite; solunum veya kalp atış hızında küçük artışlar sağlayan, orta düzeyde fiziksel efor gerektiren fiziksel aktivitedir. (Örneğin; Tempolu yürüyüş - saatte yaklaşık 5 km, bisiklete binme - saatte 16 km' den az, hafif tempolu koşu - saatte 8 km'den az) 5-17 yaş grubu çocukların ise günde en az 60 dakika orta şiddetten şiddetli aktiviteye doğru giden aktivite yapması önerilmektedir. Siz de, sağlıklı bir yaşam için harekete geçin” diye konuştu. 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Tır Devrildi, Sürücü Yara Almadan Kurtuldu
Tır Devrildi, Sürücü Yara Almadan Kurtuldu
Hastane çalışanı Covid-19 nedeniyle hayatını kaybetti
Hastane çalışanı Covid-19 nedeniyle hayatını kaybetti